Yaşama Dair Kore Dizi Önerileri "Zamanın kıymetini bil, ardında pişmanlık bırakma."

 


Herkese merhaba! 

Bu ayın BCP konusu Uzak Doğu temalı filmler, diziler, kitaplardı. Bende sizlere Uzak Doğu'nun incisi Güney Kore'den en sevdiğim konularıyla insanı düşündüren son zamanların en iyi dizilerini önermeye geldim. Hazırsanız başlayalım! 


1. The Light in Your Eyes


Dizi, 25 yaşındayken aniden zamanda ileri giderek yaşlanan ve genç yaşlarının tadını çıkaramayan bir kadın (Han Ji-Min) ile sahip olduğu zamanın değerini bilmeyen 26 yaşındaki genç bir adamın (Nam Joo-Hyuk) etrafında dönmektedir. 


Yorumum: 

Kısaca yorumlayacak olursam sonu ile beni en çok şaşırtan diziydi. Yaşadığımız zamanın kıymetini bilmemiz gerektiğini, bu günlerin bir daha gelmeyeceğini öyle güzel anlatmış ki sonuna geldiğimde gözyaşlarıma hakim olamadım. İki oyuncu da (kızın gençliği ve yaşlılığı) çok güzel iş çıkarmıştı. Spoiler vermemek için kendimi zor tutuyorum ama şunu diyebilirim ki arkasında yatan hikaye ve bu hikayenin bugüne bağlanışı çok iyiydi. Şaşırtan ve ilham veren 12 bölümlük bir kurguydu, kesinlikle izlemelisiniz, kesinlikle! 






2. Mystic Pop-up Bar


Dizi, gizemli bir pojangmachada (yiyecek-içecek satılan seyyar tezgâh) gerçekleşen olayları konu almaktadır. 'Ssanggab Cart Bar' adlı bu pojangmachanın müşterileri sadece yaşayan insanlar değildir. Ölüler de 'Ssanggab Cart Bar'ın müşterileridir. 'Ssanggab Cart Bar'ın müşterileri, yemek yerken kendileri hakkında konuşur ve iç yaralarını iyileştirmeye çalışır.


Yorumum: 

Bu dizi ise oyuncuları ve klasik Kore dizisi klişelerini aşan kurgusuyla gönlüme taht kurmayı başaranlar arasında. Aynı şekilde verdiği mesajlar çok güzeldi. İnsan dışarıdan ne kadar dertsiz görünürse görünsün içinde mutlaka büyük bir pişmanlığı vardır. Wol-Joo çadır barın sahibidir, işlediği bir günah yüzünden dünyaya gönderilir ve cezadan kurtulmak için belirlenen sayıda kişinin gizli pişmanlıklarını açığa çıkartıp bu pişmanlıkları çözüme ulaştırmakla görevlendirilir. Her şeyin bitmesi için son on iki kişi kalmıştır ama insanlar eskisi kadar istekli değildir. Bu noktada devreye Kang-Bea girer. Bu çocuğumuzun dokunduğu insanın en büyük sırrına kadar konuşturabilmek gibi bir özelliği vardır. Bunu öğrenen Wol-Joo çocuğumuzu işe alır ve onun sayesinde son on iki pişmanlığı çözmeye çalışırlar. Bölümler su gibi akıyor, hemen diğer bölüme geçip ay ne olacak diye izlerken buluyorsunuz kendinizi. Klasiğin dışına çıkan farklı bir yapım izlemek isterseniz bu diziyi izlemelisiniz! 







 3. It's Okay to Not Be Okay

Konusu: 

Dizi, psikiyatri bölümünde çalışan bir adam (Kim Soo-Hyun) ile popüler ama antisosyal kişilik bozukluğu olan bir kadının (Seo Ye-Ji) etrafında dönmektedir. Adamın aşka ayıracak vakti yoktur. Kadın ise aşk hakkında hiçbir şey bilmemektedir. Ancak, ikisi birbirlerini tanıdıkça yakınlaşır ve aşk sayesinde zorlukların üstesinden gelir. Kayıp ruhlarını ve kimliklerini yeniden keşfederler.


Bu dizi yayınlandığı andan itibaren çok fazla ses getirdi. Psikolojik tahliller, karakterlerin iç mücadeleleri ve geçmiş travmalarıyla bence ses getirmeye hakkı vardı. Özellikle başrol kızımıza ve Otizmli abiye bayıldığımı önden belirtmek isterim. Harika oyunculuklar, sıra dışı karakterler! İyileşme süreçleri, kendi yollarını bulma serüvenleri ve bu süreçte içine düştükleri karmaşa diziyi aldı götürdü. Farklı hikayelere sahip karakterlerin anlatıldığı dizileri çok seviyorum, bu da onlardan biriydi. İzlemeyen varsa koşup izlesin derim! 







4. Hi Bye, Mama!


Konusu: 

Dizi, insan olarak tekrar hayata dönmek için çabalayan bir hayaletin (Kim Tae-Hee) etrafında dönmektedir. 5 yıl önce, hayatını kaybeden Cha Yoo-Ri bir hayalet olarak etrafta dolanmaktadır. Kocasına (Lee Kyu-Hyung) ve kızına, bir insan olarak geri dönebilmek için 49 gün boyunca süren bir plan devreye sokar.



Yorumum: 

Her bölüm her dakikasında beni ağlatarak gözümde yaş bırakmayan bu diziyi sona sakladım çünkü hakkında yazmak bile gözlerimi doldurmaya yetiyor. Yaşamın ne kadar önemli olduğunu ve bir anda sonlanabileceğini, geride kalanların gidenin ardından neler hissettiğini, yüreklerinde oluşan pişmanlığı öyle güzel anlatılmış ki ağlamamak elde değildi. 

Yoo-Ri hamileliğinin son günlerinde iş için evden çıkıyor ve bir araba kazasında hayatını kaybediyor ama bebeği yaşıyor. O günden sonra hayalet olarak kızının ve diğer sevdiklerinin etrafında dolaşmaya başlıyor. İşin en acı tarafı ise eşinin ölümünün ardından yaşadığı evrelere bir bir şahit olması, onlarla birlikte üzülmesi ve hiçbir şekilde müdahale edememesi. Tüm bunların yanında kızının büyüyüşüne ve başka bir kadını annesi olarak görmesine de ses çıkaramıyor. Diziyi izlerken kendimi sürekli kadının yerine koydum, sanırım bu yüzden bu kadar çok ağladım. Kırk dokuz günlüğüne dünyaya dönüyor ama yeniden insan olabilmesi için eski yerine dönebilmesi gerekiyor. Eşi evlenmiş, çocuğu annesini başka biri zannediyor ve üstüne hayaletleri de görebiliyor. 

Uzun lafın kısası içimi parçaladı, beni mahvetti ama bir o kadar da harika mesajlar verdi öyle ki kimseye kızamadım. Özellikle geçmiş bölümlerin başında ve sonunda gösterilen geçmiş kısımları ve annenin acısını yaşayışı bende ipleri kopardı. Ağlamak, kendinize gelip sevdiklerinizin kıymetini bilmeyi hatırlamak ve tüm bunların yanında eğlenmek istiyorsanız bu diziyi kesinlikle izlemelisiniz. 




- Belirtmeden geçemeyeceğim kadın harika oynadı, o duyguyu yüreğimde hissettim yani! -


Bir ayın daha sonuna gelmiş bulunmaktayız, herkese güzel günler diliyorum. Dizileri izlediyseniz yorumlarınızı aşağıya bırakabilirsiniz, şimdiden herkese keyifli seyirler dilerim :) 

Bir sonraki ay görüşmek üzere!










Yorumlar

  1. Bu listede sadece It's Okay To Not Be Okay ve Hi Bye Mama dizilerini izledim. İkiside çok harika diziler özellikle It's Okay benim için geçen senenin en iyi dizisiydi :) Hi Bye Mama için sadece sunu söyleyebilirim dizinin adını duyunca bile yüreğim cız ediyo :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah kesinlikle öyle diğerlerini de izlemelisin etkileyeceğine eminim:)

      Sil
  2. Pop-up Bar dizisinin çok komik olduğunu duydum bir kaç yerde. Listeye eklemiştim. Hı! By Mama nin bu kadar hüzünlü olduğunu bilmiyordum. 😔 İts Okay e bir türlü cesaret edemiyorum.
    Yazının linkini listeye ekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pop-up Bar eğlenceli ama ders çıkartmaya yönelikti on iki bölüm olması da harikaydı bölümler su gibi aktı, Hi Bye Mama içimde kanayan yaradır:( Diğerlerini de seyretmeni şiddetle öneriyorum:)

      Sil
  3. Önerilerin için çok teşekkürler. ^^ Mystic Pop-up Bar ve It's Okay to Not Be Okay dizilerin listemde bakalım ne zaman izleyeceğim. :) Yorumunuza, emeğinize sağlık. ^^

    YanıtlaSil
  4. Teşekkür ederim umarım beğenirsin:)

    YanıtlaSil
  5. Ben hiçbirini izlemedim :) çok güzel anlatmışsın listeme ekliyorum :)

    YanıtlaSil
  6. The Light in Your Eyes - Daha önce hiç görmemiştim ama konusunu beğendim, bir bakmayı düşünüyorum ^^
    Mystic Pop up Bar - 2020 favorilerimden. Çok sevdim, çok!
    It's Ok Not Be Ok - İzleme listemde ^^
    Hi Bye, Mama - Çok duygusal olduğu için izlemeli miyim bilmiyorum, arada kaldım :)

    Teşekkürler yorumlar için :)

    YanıtlaSil
  7. The Light in Your Eyes dizisinin afişini görmüştüm ama izleme fırsatım olmamıştı. Bölüm sayısı da iyimiş, mutlaka izlemek isterim^^ It's Okay to Not Be Okay dizisini ise bende çok severek izlemiştim. Arada ost'larını dinliyorum hala. Diğer dizilere de bakacağım, emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  8. Tam ihtiyacım olan yazı :-) Ben hiç Kore dizisi izlemeyenlerdenim. Bir ara bloğumda öneri istemiştim ve onlarda öneri gelmişti ama birini izlemek kısmet olmadı. Belki bu sene ilk Kore dizimi izleyebilirim. Netflix'ten seçerim büyük ihtimalle. Başka bir yerden izlemek zor geliyor artık :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu dizilerin hepsi netflix'te var oradan bakabilirsiniz, başlangıç için kısa bölümlü olanlar daha güzel olur:) İzlerseniz yorumunuzu merak ediyorum:)

      Sil
  9. The Light in Your Eyes sonunda ben de ağlamıştım oldukça etkileyici bir diziydi It's Okay to Not Be Okay izleyip izlemediğimi hatırlayamadım şuan muhtemelen izlemeye karar verip inceleyip unuttum bunu :D diğerleri de ilginç görünüyor not edeyim emeğine sağlıık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumlarını merakla bekliyorum inşallah beğenirsin:)

      Sil
  10. Emeğine sağlık. Diziler mi guzel sen mi guzel anlatmissin bilemedim ama anladığım kadarıyla izlemek lazım. Teşekkürler🎉

    YanıtlaSil
  11. Hye Bye Mama ve Mystic Pop Up Bar listemdeler artık, eline sağlık. ^^

    YanıtlaSil
  12. oleeey yaa bir iki ve dördü not aldım, üçü izledim, saol yaa, zaten blogunu çok sevdim ben, bi de aramıza hoşgeldin yani yenisin de ondan, bi de seni tanıtayım biraz da etkinlik dışındaki arkadaşlarımız da görsün blogunu oleeey :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa teşekkür ederim bende çok mutluyum sizleri tanımak harika oldu:)

      Sil
  13. İçinde izlemediğim diziler de var ancak Hi Bye Mama konusunda tam tersini düşündüğüm söyleyebilirim. The Light in Your Eyes dzisine bir bakacağım ellerine sağlık ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hi Bye Mama için neden öyle düşündüğünüzü merak ettim:)

      Sil
  14. Zaman kavramı ve bunun üzerine yapımlar beni de çok etkiliyor. Mystic Pop Up ve It's Ok listemdeydi zaten, diğer dizilere de bakacağım. Yazı için teşekkürler ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaman benim de ilgimi çeken konulardan biri özellikle zaman yolculuğu, kelebek etkisi...

      Sil
  15. Dört diziyide izlemedim desem. Birinci ve sonuncuyu belki izlerim ama It's Okay to Not Be Okay ve diğeri listemde. It's Okay'e bir kaç kere başladım ama arkadaşımı beklediğim için devam etmedim. Herhalde bu gidişle tek izleyeceğim. Yorum için teşekkürler, emeğine sağlık^^

    YanıtlaSil
  16. Kesinlikle izlemelisin en az ikisini beğeneceğini düşünüyorum :D

    YanıtlaSil
  17. Güzel diziler önermişsin, eline sağlıkk

    YanıtlaSil
  18. The Light in Your Eyes dizisi sanki Yürüyen Şato'yu andırıyor, Hi Bye, Mama! dizisini de emrak ettim, boş vaktimde izlerim diye düşünüyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet konu açısından benzer bende şimdi fark ettim:)

      Sil
  19. Diziler çok güzel görünüyor. Hiçbirini izlememiştim, ilgimi çekti. Tanıtım için teşekkürler. :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

BCP-Temmuz/ Her Öğretmenin İzlemesi Gereken 2 Hint Filmi

Öve Öve Bitiremediğim İki Roman- BCP/Mart

BCP - NİSAN "ÇOCUK"