BCP - NİSAN "ÇOCUK"

 Herkese merhaba! Nisan ayının yazısını Mayıs ayında yayınladığımı görmezden gelirseniz sevinirim:)

Bu ay ki konumuz "Çocuk, aile ve dostluk " olunca bende size hem film hem kitap önerileriyle geldim. 


1. Kiraz Ağacı ile Aramızdaki Mesafe 🍒 

🌸Bütün çocuklar karanlıktan korkar. Karanlık, içinde insanı yakalayıp sessizce yiyen canavarların olduğu, kapıları ve pencereleri olmayan bir odadır. Ama ben sadece kendi karanlığımdan, yani gözlerimin içindeki karanlıktan korkuyorum.🌸

Yazar kitabı on yaşındaki bir kızın bakış açısından yazmış, bu beni daha çok meraklandırdı çünkü erkeğin bakış açısından yazmak zorken çocuk dilini kullanmak gerçekten büyük bir başarı. Abartıya kaçmamış, çok basitte olmamış. Size kalan tek şey ipin ucunu tutmak, gerisi su gibi geliyor zaten.



Kitabın konusuna gelirsek, Stargardt hastalığına sahip on yaşındaki Mafalda'nın hikayesiyle buluşuyoruz. Mafalda'nın gözlerinde bulanık görmesini sağlayan sis bulutları var ve bu bulutlar gün geçtikçe artarak altı ay sonra tamamen karanlıkta kalmasına sebep oluyor. Yazar bize hasta küçük bir kızın ne hissettiğini, içindeki yalnızlığı, arkadaşlığa verdiği değeri, hayal dünyasını ve altı ay içinde yaşananları kiraz ağacı ile kurduğu bağlantı ile o kadar güzel anlatıyor ki hayran kalıyorsunuz. Konuyu bu kadar güzel ele alabilmesinin nedeni aynı hastalığı yaşamış olması diye düşünüyorum. Bu süreç içinde yaşadığı duyguları ve karanlıkta kalmak konusundaki düşüncelerini anlatmak için bu hikayeyi yazmış olabilir, oldukça başarılı olduğu da bir gerçek. Her yaşa hitap eden bir kitap yazmak kolay değildir ama Paola Peretti bunu dengeleyebilmiş. 

🌸Kitabı okumanızı şiddetle tavsiye ediyorum çünkü toplumsal farkındalığın güzel bir örneği ve bize alttan alta nasıl davranmamız gerektiğini gösteriyor. Görme bozukluğu yaşayan insanlara kör demek oldukça kaba ve yanlış bir davranış. Elimizden geldiğinde bu tabiri kullanmamaya dikkat edelim. Ben genelde âmâ kelimesini tercih ediyorum, karşımızdakini incitmeyecek kadar kibar bir kelime, kullanalım çevremizdekilere yayalım lütfen💁

2. Momo 🕰️


Kitap, Momo adlı kimsesiz küçük bir kızın insanları nasıl kurtardığını anlatıyor. Hatta insanları demek az kalır, tüm dünyayı! Zamanımızın ne kadar değerli olduğunu, kendimizi sıkıcı ve sürekli işlerimizden soyutlayıp biraz olsun kafamızı kaldırıp etrafımızdaki güzellikleri görmemizi sağlıyor, hayal dünyamızın zenginlikleri yerine etrafı duvarla örülü odalarda oynanan oyunların bizi nasıl kısıtladığını anlatıyor. Arkadaşlığın önemini, her şeyin küçük ölçütlerle güzel göründüğünü, büyüdükçe insanın yalnızlaştığını gösteriyor. Değerli zamanımızı, nasıl har vurup harman savurduğumuzu öyle sinsi bir dille anlatıyor ki kitap bittiğinde şaşıp kalıyorsunuz.



Kitabı okurken, zamanın aslında bizim şekillendirdiğimiz bir bulut olduğunu düşündüm. Nasıl düzenlersek, öyle işliyordu hayatımıza. Çocuk kitabı gibi görünüyor belki ama içi felsefe dolu. Üstelik yan karakterleri de çok etkileyici. Turist rehberi Gigi, Çöpçü Beppo ve hatta Duman Adamlar. Hepsi farklı gerçeklerin sembolü.
Umarım kitabı okurken sizde zamanın bizim bildiğimizden daha farklı olduğunu düşünürsünüz. 


Şimdi sıra film önerilerinde! 

1. Umbrella 



Çok tatlı, yürek burkan bir kısa film, vakit ayırıp izlemenizi tavsiye ediyorum. 


2. Şipşak Aile 



Uzun zamandır izlediğim, aile ile ilgili en güzel filmdi diyebilirim. Konu koruyucu aile ve evlat edinme. Bu çiftimizin yaşı bayağı geçtiğinden evlat edinmeye karar veriyorlar ve bunun için bir programa başvuruyorlar. 

<<Şipşak Aile, çocuk sahibi olmak isteyen ve evlat edinmeye karar veren bir çiftin hikayesini konu ediyor. Pete ve Ellie birbirlerini seven, uyumlu bir çifttir. Tek istekleri ise çocuk sahibi olmaktır. Sevimli çift, bir aile kurmaya karar verdiğinde koruyucu aile olarak evlat edinme yoluna başvurur. Amaçları küçük bir çocuğu evlat edinmektir ancak birbirinden tatlı üç kardeş görünce hepsini evlat edinmeye karar verirler. Kardeşlerin en büyüğü, asi bir genç kız olan 15 yaşındaki Lizzy’dir. Çift kendilerini bir gecede üç çocuklu bir aile olarak bulur. Pete ve Ellie, artık bir aile olma umuduyla, nasıl ebeveynlik yapılması gerektiğini öğrenmek zorundadır. Bu süreçte birbirlerinden farklı karakterlerde olan bu 5 kişi, birbirlerine alışmalı ve uyum sağlamayı öğrenmelidir. Aile dinamikleri, evlat edinme sisteminin kağıt işleri, çıkan aksaklıklar, aile sahibi olmanın ne demek olduğunu unutan çocuklar ve hassas duygular da işin içine girince her şey giderek zorlaşır.>>

Son derece eğlenceli ve duygusal bir filmdi ailecek izlenebilir, uygunsuz sahnesi yok. Ayrıca Netflix'ten ulaşabilirsiniz. 

3. Soul 



Anlamlı, her yaşa uygun bir animasyon mu arıyorsunuz? İşte o animasyon, bu animasyon! 

Soul konusuyla insanı farkındalığa ulaştıran bir film. Hayallerimizin peşinden giderken yaşamayı ve daha doğrusu ruhumuzun ihtiyaçlarını unutuyoruz. Film, New York'ta yaşayan Joe Gardner isimli bir ortaokul müzik öğretmeninin Jazz müzisyeni olma hayaline erişme yolculuğunu anlatıyor. Bunu yaparken hayatın başlangıcı ve ölüm, insanların ruhları ve kişilikleri gibi temalara değiniyor. Sorguladığı en önemli şey ise insanların hayatlarında büyük bir amaca sahip olmalarına gerek olup olmadığı. 

İçerdiği mesajlar çok güzeldi, üzerine düşünülecek bir sürü noktası olduğu da kesin. 


Evet, bu ayın tavsiyeleri bunlar! 

Dilerim içinizdeki çocuk hiç susmasın, susturulmasın. 

Güzel bir Mayıs ayı geçirmeniz dileğiyle. 🌸

Yorumlar

  1. Kitaplar çok güzelmiş. Filmlerden Şipşak Aile filmini izlemiştim. Çok eğlenceliydi. Kalemine sağlık. 😊

    YanıtlaSil
  2. Kiraz Ağacı İle Aramızdaki Mesafe evde bulunan bir kitap. Kardeşim almıştı o yüzden hiç merak etmemiştim ama senin yazını okuduktan sonra kesinlikle okuyacağım sıradaki kitap bu.
    Momo benim çok sevdiğim herkese önerdiğim bir kitap. Bu ayın teması için ben de onu anlattım ama sen benden daha güzel anlatmışsın, eline sağlık. Bir de bu yıl daha fazla animasyon izliyorum, Soul'e kesinlikle bakacağım teşekkürlerrr

    YanıtlaSil
  3. Tüm öneriler sevimli gözüküyorlar :) Momo'yu okumadım ama okumak istiyorum. Bana Fahrenheit 451'deki beyazlı kızı anımsattı. Benzerliklerinden çok farklılıkları vardır eminim ama yine de onun havasını sezdim. Küçük kız, kısıtlamalar, küçük ölçütlerde güzellik... Eline sağlık ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, Momo benim de en sevdiğim kitaplar arasında, verdiği mesajları çok seviyorum. Fahrenheit 451'i okumaya fırsatım olmadı çok fazla yorum gördüm hakkında umarım yakın zamanda okuyabilirim.

      Sil
  4. Önerilerin hepsini aldım listeme fırsat buldukça hepsine bakacağım emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederiim umarım hepsini seversin:)

      Sil
  5. Önerilerinizin hepsi çok güzel gözüküyor. Soul merak ettiğim bir filmdi. İlk fırsatta izleyeyim o halde. Emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten güzeldi, umarım sende beğenirsin:)

      Sil
  6. Şimşak Aile ve Soul'u listeme ekliyorum hemen :3
    İzleyecek eğlenceli film arayıp bulamayan bana çok iyi oldu bu ;)

    YanıtlaSil
  7. Kiraz Ağacını yeğenime aldık ama bir türlü ondan alıp okuyamadım. Momo içinde yazarın diğer kitabını okuyup öyle okumak istiyorum bunu. Şipşak Aile filmini ben de çok sevdim ama diğer filmleri izlemedim ve çok merak ettim. Listeye attım bile. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabı sen ve özellikle yeğenin kesinlikle okumalısınız:)

      Sil
  8. Ne güzel bir yazı olmuş. Bütün tavsiyelere bayıldım.

    Şipşak Aile'yi ben de çok sevmiştim. Soul izleme listemde. Herkes çok beğendiği için beklentim yüksek. Momo çocuk kitabı olarak geçiyor ama bence yetişkinlere daha uygun. Kiraz Ağacı ile Aramızdaki Mesafe'yi duymamıştım. Hemen araştırmaya başlıyorum. Öneriler için teşekkürler :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, Momo konusunda haklısın içindeki ögeler soyut düşünmeye daha yatkın çocukların mesajı anlayamaması mümkün bende bu sebeple bunca yıl bekletmiştim:)

      Sil
  9. Şipşak Aile bilindik kurgusuna rağmen çok beğendiğim bir film oldu. Momo kitabını çok duydum okumak aklımda. Diğer kitabın adı çok hoşmuş. Güzel öneriler için çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  10. kiraz ağacı ve şipşak aile için teşekkürler, ikisini de sevceğim şimdiden belli :)

    YanıtlaSil
  11. umbrella ve soul izlemiştim gerçekten çok güzeller momo listemde var diğer filmi bilmiyorum bakarım ona da ve ilk kitabı da kesinlikle okurum yazarın da aynı süreci yaşamış olması ve bunu aktarma biçimi hem hüzünlü hem de farkındalık açısından takdir edilesi geldi güzel öneriler olmuş emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederiiim:) Umarım beğenirsin:)

      Sil
  12. Dolu dolu bir yazi olmus bayildim. Soul cok etkileyici bir filmdi, cocuklar ne kadarini anlar bilmiyorum ama bence yetiskinler icin cok dusundurucu bir film.
    Umbrella karsima cikmisti tesaduf eseri, ben de cok sevmistim😆

    Aile filmini listeme aliyorum!
    Kaleminize sağlık ben de bloguma beklerim😊

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

BCP-Temmuz/ Her Öğretmenin İzlemesi Gereken 2 Hint Filmi

Charles Dickens / İki Şehrin Hikayesi - Kitap yorumu

BCP - Haziran - Hukuk Konulu Dizi Önerileri