BCP - Haziran - Hukuk Konulu Dizi Önerileri

Herkese merhaba! Haziran ayı sınavlarla birlikte gelince bilgisayarıma sadece dersler için yaklaşabildim. Bu da yazı yazamadığım bir döneme tekabül etti ama nedense dizi izlemeyi ihmal etmedim. Tembellik işte... 

Blogları Canlandırma Projesi kapsamında her ay farklı konular belirliyoruz ve bu ayın konusu hukuk. Bu konuda diziler oldukça donanımlı bir arşive sahip. Özellikle Kore dizileri hukuk konulu dizilerde benim için ayrı yerdedir. Önceden izlediğim dizilerin dışında en son izlediğim diziyle kalbime daha güzel yerleşti diyebiliriz hatta. Neyse dizilere geçelim!


1. While You Were Sleeping:



3-4 sene önce bir yorum aracılığıyla karşılaştığım ve izlediğim bu diziye her sene bir kere açıp bakıyor ve tekrar baştan izlemek istiyorum. Evde kime izlemesini söylediysem yanına gidip onunla beraber de izliyorum çünkü çok güzel! Kurgu, olayların bağlantısı, oyuncular...  

Dizinin konusu: Rüyalarında her gördüğü gerçekleşen Nam Hong-Joo (Suzy) ve bu rüyaların gerçekleşmesini önlemeye çalışan ceza savcısı Jung Jae-Chan (Lee Jong-Suk)'un hikayesini ele alıyor. 


Bundan sonra bahsedeceklerim spoi olabilir. (UYARI)

- Hong-Joo yıllar önce rüyalarının gerçekleştiğini acı bir durumla beraber öğreniyor ve bundan sonraki hayatı hep böyle ilerliyor. İyi kötü gördüğü her şey gerçekleşiyor, korkunç değil mi? 

- Derken Savcı Jung ile yolları kesişiyor, onu korkunç bir rüyanın içinde görüyor ve ilk bölüm gerçekten hiç beklenmedik bir şekilde sonlanıyor. Hani neredeyse Game of Thrones'ın birinci sezon finalinde yaşadığım şoku hissettirdi bana ve senariste hayran kaldım . 

- Rüya, hukuk, aşk, yakışıklı ikinci erkek, komik savcılık ekibi derken dizi bir lunapark gibi içine çekiyor sizi. Hele karakterlerin sıra dışı halleri... 

- Savcı Jung... Kapı komşum olur musun lütfen? Ya da seninle bir davaya bakalım ne olur! 

- Esas kızımız da güçlü, feminen duruşuyla o kadar dikkat çekiciydi ki! Zeki ve dişli bir haber spikeriydi. Özellikle işe geri döneceği zaman ki halleri. (İzleyenler anladı:D)

- Tabii ikinci erkeğimiz polis memuru Woo-Tak'ı unutmamak gerek. Güzel sevdi, savcı ile aralarındaki tatlı rekabetin cılkını çıkartmadılar. Kızı seviyordu ama yine de haddi aşıp arkadaşlıklarını germedi. 

- Dizi de beni en çok etkileyen davalar şöyleydi: (Spoiler!) 

1. Sigortadan para almak için kardeşini öldüren adam. 

2. Organ nakli davası. 

3. Okçunun ölümündeki robot süpürge detayı. 

Final güzel bağlanmıştı birkaç nokta askıda kaldı ama sonunda hak adalet yerini buldu, aşıklar kavuştu şinanay :D

 






-Allah'ım sana geliyorum Yarabbi! 1-

2. Suspicious Partner: İsmini asla okuyamadığım dizi:)




Dikkat! Bu diziyi sevmemin sebebi kesinlikle Ji Chang-Wook değildir... Desem de inanmayın dostlar! Adamın yarım gülüşü, göz süzüşü, sinirlenişi, uykusuzluğu... Ihım! Konumuz hukuk lütfen! 

Dizinin konusu şöyle ki, sevgilisinin onu aldattığını gören esas kızımız savcı esas oğlanımızla geceyi içerek geçiriyor. Yolları ilk kez o noktada kesişirken birkaç gün sonra kızımız Bong-Hee savcılıkta staj yapmaya başlıyor ve bilin bakalım hangi savcının yanında? Tabii ki Ji-Wook! 

Spoiler olabilir dikkat! 

Derken bir gece çatı katındaki evinde cama dönük masasında oturmuş günlük yazarken bulanık gözleri değmemesi gereken bir noktaya değiyor. 

Ardından o gece atıştırmalık almak için bakkala gideyim diyor. Tesadüf bu ya elektrikler kesiliyor, kameralar kayıt dışı! Üstüne birde eski sevgilisi kapısına geliyor. 

Bong-Hee bakkal dönüşü eve geldiğinde onu aldatan, bu aldatma yüzünden ölüm tehditleri savurduğu ve aynı zamanda baş savcının oğlu olan eski sevgilisini evinin ortasında ölü halde buluyor. Kanlar içinde... 

Tabii çığlıklar, polisler, tehdit ifadeleri derken kızımız tek şüpheli haline geliyor ve katil zanlısı olarak tutuklanıyor. İşlemediği bir cinayet o gece elektriklerin kesilmesi nedeniyle üzerine kalıyor. Üstelik kendisi de avukat olmak istiyor! 

Davayı savcımız Ji-Wook alıyor. Baş savcı kızın suçlu olduğuna inanıp cezalandırılmasını isterken savcımız gerçeğin peşinde ilerlemekten korkmuyor, yönetime karşı çıkıp kızı aklıyor ve hayali olan savcılıktan istifa edip avukatlığa dönüyor. 

Aradan bir yıl geçiyor, herkes kendi hayatında öyle böyle ilerlerken gerçek katil ortaya çıkıp mesajlar bırakmaya başlıyor. Bunun üzerine Bong-Hee ve Ji-Wook aynı evde yaşamaya hatta Ji-Wook'un avukatlık şirketinde çalışmaya başlıyorlar. Ekip bir anda eski bir avukat ve Ji-Wook'un eski arkadaşıyla birlikte büyüyor, asla toplantı yapamayan bir araya gelince mutlaka didişen bir takım haline geliyorlar. 

Aşk, romantizm ve hukuk 'katil kim?' oyunu gibi sarıp sarmalıyor. Hani bir yerden sonra sıkıyor ama Ji Chang-Wook için izlenir mi? İzlenir. Kızımız da tatlıydı hakkını yiyemem. 







-Allah'ım sana geliyorum Yarabbim! 2-

3. Vincenzo 



En son izlediğim ve etkisinden çıkamadığım, kardeşime sürekli bahsettiğim İnstagram keşfetimin her noktasını esir alan bu mükemmel dizi! 

Dostlar bu dizinin diğer dizilerden büyük bir farkı var! Kötülerle iyiler savaşmıyor. Kötülerle daha kötüler savaşıyor. Kan gövdeyi götürüyor ve siz 'oh be' demekten kendinizi alıkoyamıyorsunuz! 

Spoiler olabilir uyarayım yeniden! Taze bittiği için bahsetmek istediğim bir sürü noktası var. 

- Beni her dakikasıyla şaşırtan bir dizi olduğunu söylemeden geçemeyeceğim! 

- Hukuk dizilerinde kötüler hapse yollanır ve olay kapanır klişesini hiçe sayarcasına Vincenzo aşkımın da dediği gibi "Şeytanı ancak Şeytan yenebilir" mottosunu hedef almaları harikaydı! 

- Babel Grubun insanlara yaptıkları, uyuşturucu ilaç niyetine piyasaya sürmeleri ve bu esnada üretim aşamasında yer alan insanların canlarından olması o kadar korkunçtu ki sonu düşündükçe heyecanlanıyorum. 

- Vincenzo çocukken İtalyan bir aileye evlatlık verilmiş ve bir mafya ailesinin avukatlığını yapan bir Consigliere. (Umarım doğru yazmışımdır.) İtalya'da mafya aileleri arasında bir savaş çıkınca Kore'ye dönüyor.  

- Birkaç yıl önce Çinli iş adamlarından biri altınlarını saklamak için Kore'den bir iş hanı satın alır. İş hanının bodrum katına gizli bir depo yaptırılır ve altınlar buraya saklanıp iş adamının irisine uyumlu olacak şekilde kilitlenir. Bu iş hanı Vincenzo'nun üstünedir ve adam kalp krizi geçirip ölünce kimsenin altınlardan haberi olmadığını anlayarak altınları almayı planlar. 

- Tabii iş hanı boş duracak değil ya. Bir avukatlık bürosu, terzi, tteokbokki restoranı, çakma İtalyan restoranı, piyano kursu, dans kursu, rehine dükkanı ve altınların üzerine oturmuş gece gündüz ibadet eden bir Budist tapınağı... 

- Babel grup kentsel dönüşüm bahanesiyle bu binayı satın alıp yıkmayı istemektedir ancak plaza sakinleri bunu istemezler. Haklarını savunan dürüst ve vicdanlı avukat Hong Yoo-Chan ile birlikte bu yıkıma karşı çıkmaya çalışırken bina sahibi Vincenzo geri döner ve kendini bu karmaşanın ortasında, altınları da Budist tapınağının altında bulur. 

- Babel Grup ise çıkartmak istediği uyuşturucu madde içeren ağrı kesicinin yapım aşamasında zehirlenen deney üyelerinin ölümünün üstünü kapatıp işin içinden sıyrılmaya çalışmaktadır. Babel Grubu temsil eden avukat vicdanlı olduğu için çoğu davayı kaybeden avukatımız Hong Yoo-Chan'ın kızı Hong Cha-Young'tur. Baba kız davada karşı karşıya gelirler. 

- Olaylar gelişir ve Babel grubun gerçek yüzünü görmeye başlarız. Acımadan öldürdükleri insanlar arttıkça Vincenzo aşkımız buna sessiz kalamaz ve Hong Cha-Young kızımızla takım olarak bunlara kök söktürmeye karar verirler. 

- Allah'ım bu ne güzel ikili! Bu ne havalı çift! Çıldırdım izlerken! Kıskançlıktan eridim bile diyebiliriz. 

- Kızımız tam bir deliydi. Kimseden korkusu yoktu, üstlerine patır patır laf soktu, hele bir tokat atışı var izleyince içinizin yağları eriyecek, o derece! Dizi boyunca giyindiklerini saymıyorum bile! Tam bir avukattı, bayıldım! 

- En iyi tarafı Vincenzo'nun mafya olduğunu bilmesi ve yaptıklarını eleştirmemesiydi. İntikam alıp suçluları devirirken o kadar soğuk kanlı ve havalıydı ki aferin kız dedim! Olsaydı mıymıntı, yapmasak mı etmesek mi, diyen bir tip çarpardım ağzına. Uyum sağlamayı becerdi, deliliğiyle şaşırttı, nutkumuz tutuldu! Yürü be kızım kim tutar seni!

- Gelelim daha kötü olan tarafa. Allah'ım! Ben böyle bir psikopat görmedim! İnsan da hiç mi acıma, vicdan duygusu olmaz? Son ana kadar arsız arsız takıldı durdu köpek! Hele yanındaki avukat? Gel dedi saçımı başımı yol! Hadsiz! Gözünü hırs bürümüş, elini kana bulamaktan hiç korkmuyor hiç! 

- Başkanın kardeşinin yaşadıkları beni çok üzdü, o sonu hak etmemişti. 



Dizi de en çok sevdiğim kısımlar: 

- İlk duruşmada ortalığı karıştırmaları, 

- Hakimin yüzünü eşek arısına sokturmaları, 

- Cha-Young'un bayılıp hemen ayılması, 

- Vincenzo'yu sürpriz tanık olarak çağırması, 

- Doktorun karısının eşini ifşa etmesi, 

- Duruşmaya geldikleri gün arabadan inişleri, sonraki halleri, 

Vincenzo aşkımın katille birlikte başkanın evini basıp hepsini korkutması ve sakin bir sesle tehdit edip 'sizi şimdi öldürmeyeceğim' demesi ve başkanı kulağından vurup avukatı korkudan cırlatması harikaydı! 

- İş hanındaki kiracılar ise ayrı bir alemdi. Hepsinin geçmişte farklı biri olması detayına bayıldım. Boksöründen tut mahalle serserisine kadar vardı ve kimliklerini bu güne kadar hiç açık etmeyip sonunda gerçek savaş vaktinde ortaya çıkması... Müthiş! 

- Vincenzo'nun hepsini alışverişe götürüp Vincenzo Cassano ailesi olarak simsiyah takımlar alması. 

- Vincezo'nun şaman kılığına girmesi, 

- Altınları dışarı çıkartışları ve sakladıkları yer, 

- Galeri de yaşananlar, 

- Kasanın anahtarının içine düşmesi ve kilitlendikten sonra Vincenzo ile ortağının ağlamaları, 

- Kasanın üzerine eğilip ağlarken ibadet yapıyor zannetmeleri... 

Bunlar bahsetmek istediklerimin yarısı bile değil. Herkese anlatmak istiyorum herkese! Sadece çiftimiz arasındaki aşkı daha belirgin yapabilirlerdi, o yönden biraz eksik kalmış. Tamam ortalık yangın yeri, kan gövdeyi götürüyor ikili neredeyse çift gibi hareket ediyordu ama sonunu daha yakın bağlayabilirlerdi. Cras Landing on You gibi askıda kalmıştı. Ne yani? Ayda yılda bir mi görüşecekler? 

Klasik Kore dizisi finali anlayacağınız! Onun dışında final bölümü efsaneydi! Ef-sa-ne! 

Şuraya da birkaç gif bırakıp gözünüzü şenlendireyim! 




-Allah'ım sana geliyorum Yarabbi! 3- 



        -İşte bundan bahsediyorum-


Çok uzattım, sıktım belki de ama yazının başında da dedim size Koreliler bu hukuk dizisi olayını harika beceriyorlar. İzlemek istediğim bir sürü dizi var ama asla karar veremiyorum. Şimdilik size en sevdiğim üç tanesini anlattım. Vincenzo biraz uzun oldu maruz görün. Eğer izlediyseniz ve hakkında konuşmak istiyorsanız yorumlara bekliyorum! 


- Diğer yazılarıma uğramayı unutmayın!- 

Sizleri seviyorum. 

Hayalci- 



Yorumlar

  1. Hepsi de birbirinden güzel. Mutlaka izlenecekler listesine ekliyorum.kalemine sağlık. :)

    YanıtlaSil
  2. BCP Haziran için pek bir şey bulamamıştım. Verdiğin öneriler yardımıma koştu neyse ki:) Her biri birbirinden güzel önerilerin için teşekkür ederiim, emeğine sağlık:)

    YanıtlaSil
  3. İlk iki diziyi henüz izlemedim ama hakkında o kadar çok yazı, fotoğraf, video gördüm ki baya hakimim olaylara 😂 Ama yine de oturup baştan sona bir izlemek istiyorum ☺️
    Ah ah Vincenzo'm 😍 Joong Ki'nin bütün dizileri her karakteri çok iyi ama mafya karakteri çok çok efsaneydii o karizmatik halleri hele hele İtalyanca konuştuğu sahnelerii çok güzeldi 😍 Ayrıca hiç sıkmadın ben çok keyifle okudum özlemiştim iyi oldu benim için 😄

    YanıtlaSil
  4. ikinciyi üçüncüyü izledim :) ilkine bakabilirim :) saspişıs diye okunuyor :)

    YanıtlaSil
  5. Bende bu ay Vincenzo bebeğini anlatmayı uygun görmüştüm :D İlk iki önerinde severek izlediğim yapımlar arasındaydı. Ellerine sağlık ;)

    YanıtlaSil
  6. Hahah nasıl okunduğunu yazmaya gelmiştim ki deep yazmış 😂 Uyarı verdiğin kısımları da şöyle bir okuyarak geçtim spoiler yememek için :) Eline sağlık epey kapsamlı bir yazı olmuş ^^

    YanıtlaSil
  7. İlk dizinin konusu tom cruise azınlık raporu ile benzerlik gösteriyor. Oradada şuç işlenmeden önce önlenmeye çalışılıyordu ve çok begenmiştim filmi. Onun için diziyi izlemeye karar verdim.

    YanıtlaSil
  8. ben de vincenzo izledim eğlenceli şaşırtıcı bir diziydi :) diğer ikisini izlemedim çok güzel detaylı yorumlamışsın hepsini kalemine sağlık :) ilk diziyi merak ettim izlerim onu da :)

    YanıtlaSil
  9. Vincenzo listemde olan bir dizi ama bölümler çok uzun olunca başlamaya üşeniyorum :)

    YanıtlaSil
  10. ikinci ve üçüncüyü izledim, ikisi de güzeldi, ilkini izlemedim ama izlicem, suk en sevdiğim erkek oyuncuuu :)

    YanıtlaSil
  11. While You Were Sleeping dizisini daha önce izlemiştim güzeldi. Suspicious Partner dizisini de Chang Wook için izlemek istiyorum ama pek güzel yorumlar okumadım kararsızım o yüzden biraz. Vincenzo dizisi ise listemde. Emeğinize sağlık, dolu dolu bir yazı olmuş :)

    YanıtlaSil
  12. Ne kadar emek verilmiş bir yazı. Hem uzun uzun yazmışsın hem de çok güzel görseller kullanmışsın. Emeğine sağlık. Kore dizileri ilgimi çekmiyor ama yazına yorum yapmadan duramadım :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

BCP-Temmuz/ Her Öğretmenin İzlemesi Gereken 2 Hint Filmi

Charles Dickens / İki Şehrin Hikayesi - Kitap yorumu

Öve Öve Bitiremediğim İki Roman- BCP/Mart