BCP-Temmuz/ Her Öğretmenin İzlemesi Gereken 2 Hint Filmi

Herkese merhaba! Bu ayın teması Hindistan olunca bende alanıma uygun filmlerden bahsetmeye geldim. En sevdiğim iki filmi bırakıyorum, şimdiden keyifli izlemeler:)


1. Her Çocuk Özeldir / Taare Zameen Par (2007)


Konusu: 

Ailesi ve öğretmenleri tarafından problemli bir çocuk olarak anılan Ishaan'ın hayatını değiştiren ve onu yargılamak yerine anlayan bir öğretmen ile tanışmasını anlatıyor. 

8 yaşındaki Ishaan, hiç kimse tarafından takdir edilmeyen, dersleri kötü olan ve arkadaşları ile sık sık kavga eden bir çocuktur. Etrafındaki herkes tarafından dışlanan Ishaan, disipline sokulması için ailesinin zoruyla yatılı bir okula gönderilir ama bu okulda da durum farklı değildir. Gittikçe içine kapanmaya başlayan Ishaan okula yeni gelen resim öğretmeni Tam Shankar ile tanışır ve hikaye değişime girer. 

Öğretmen Ram Shankar, Ishaan'ın çok mutsuz ve yalnız bir çocuk olduğunu fark eder ve diğer öğretmenler gibi onu peşin yargılayıp 'işe yaramaz' olarak adlandırmadan önce bunun nedenini araştırmaya başlar. Eski defterlerini inceler, hocalarıyla konuşur ve onun sorunlu değil, özel bir çocuk olduğunu anlar. 

Hint filmlerinin uzunluğu malum, ikinci yarıdan sonra öğretmenimiz Ram sabır ve özenle Ishaan'ın kendisini bulmasına, dersleri anlayabilmesine ve esas yeteneğinin ortaya çıkmasına yardımcı olur. 

İlk izlediğimde ortaokuldaydım ve beni o kadar duygulandırmıştı ki anket defterime öğretmen olmak istediğimi yazmıştım. Çocuğu anlamak, onun derdini dinleyip çözüm bulmak öğretmenin asli görevlerinden biridir. Bu film ise bana bu yolda parlak bir ışık oldu, umarım çocuklarla iletişim kurduğunuzda onları anlamanıza yardımcı olabilir. 







Dipçe: Aşk adam Aamir Khan, yaptığın her film, girdiğin her rol bu kadar mı yakışır vicdansız!

2. Hıçkırık / Hichki (2018)




Konusu: 
En büyük hayali öğretmen olmak olan Naina Mathur'un (Rani), sürekli tıkanıklık, kekemelik yaşadığı ve hıçkırarak tepki gösterdiği Tourette sendromu hastalığı vardır. Çevresindeki insanlar rahatsızlığı nedeniyle başka meslek seçmesi gerektiğini söylemektedir ama kızımız onları dinlemez ve sonunda bir okulda öğretmen olarak göreve başlar. Tabii film bu ya göreve başladığı okulun en sorunlu, ders dinlemeyen, durumu olmayan çocuklarının dersine verilir. Bu zorlu yolculukta Rani kendini ispatlamak için zorluklarla mücadele etmeye çalışır ve öğrencilerinin hayatını düzene sokmak için elinden geleni yapar. 
Rani'nin çocuklara olan güveni, onları tanımak için yaşadıkları yerleri ziyaret etmesi bu sene öğrendiklerimle denk düştü. Öğrencinin hayatını etkileyen bir sorun varsa öğretmen bunun için mücadele etmeli ve gerekirse özel hayatı hakkında bilgi sahibi olmalıydı. İşte Rani bunu yaptı. Onları tanıdı, yeteneklerini keşfedip ortaya çıkardı. Zamanla tüm okulun gözünde 'hayta' olarak görülen sınıf, 'parlak' olarak adlandırılan öğrencilerle denk duruma geldi. Tabii okul müdürünün yaptıkları, diğer hocaların bunu çekememezliği derken işler karıştı ama sonucunda Rani çocuklarına eğlenerek öğrenmeyi çok güzel bir şekilde aşılamış oldu. 
Öğrenim yalnızca tahta sıralarda, kara tahtaya bakıp tüm gün yazı yazarak ve dinleyerek değil; deneyimleyip, aktif şekilde çalışarak da gerçekleşebilir. Rani bunu çok güzel anlattı. 




-Okulun ilk günü sınıfa girmeden önce ben- 




 



Herkese iyi seyirler:)
İzleyenlerin yorumlarını bekliyorum:)

Yorumlar

  1. Her çocuk özeldir benim de çok duygulandığım bir filmdir. Yüksek ihtimallede izlediğim ilk hint filmiydi. Hint film ve dizileriyle pek bir aram yoktur ama her izlediğimde oldukça etkilendiğim bir filmdir. İki filmin de konuları çok güzelmiş. Tanıtım ve yorum için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  2. Hıçkırık izlemediğim bi film bakacağım, teşekkürler;)

    YanıtlaSil
  3. İlk filmi uzun zaman önce izlemiştim. Çok güzeldi. İnsana ilham veriyor. İkincisini izlemedim. Konu çok bilindik ama güzele benziyor. Bir ara bakayım ona ben. ☺️

    YanıtlaSil
  4. İkisi de ayrı ayrı çok sevdiğim, çok anlamli filmler :) Emeğine sağlık :) Bu arada bu filmlerle benzer konuya sahip Süper 30 filmini izlemediysen onu da izlemeni tavsiye ederim :)

    YanıtlaSil
  5. Hıçkırık güzel filmdi. İlk filmiyse izlemedim ama izlemiş kadar oldum sanırım. Parça parça denk geldiğim sahnelerle filmi tamamladım :) Bence de her öğretmen izlemeli bu filmleri, öğretmen olmayanlar da izlemeli. İçerdikleri dersi güzel aktarıyorlar ^^

    YanıtlaSil
  6. İki filmi de izlemedim ama Hıçkırık filmini daha çok merak ettim. İnşallah yakın zamanda izlerim :)

    YanıtlaSil
  7. İlkini izlemedim ama merak ettiğim bir film. İkinci çok güzeldi gerçekten. Öğretmenin azmi etkileyiciydi.

    YanıtlaSil
  8. Selam uzun zamandır buralarda yoktum şimdi yeni bir blogla geri döndüm sizi de takipteyim. Rica etsem bloguma bi göz atıp takip eder misiniz ? :)

    YanıtlaSil
  9. süper 30 adlı öğretmenlik filmini de kaçırmaa :)

    YanıtlaSil
  10. İkisi de çok çok sevdiğim filmlerden, tekrar tekrar izlerim :)

    YanıtlaSil
  11. İlkini lisede sınıfa getirip izlemiştik. İkinci de çok çekti ilgimi. Kesinlikle izleyeceğim. Karşıma çıkardığın için teşekkür ederim. Emeğine sağlık🎈

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Öve Öve Bitiremediğim İki Roman- BCP/Mart

BCP - NİSAN "ÇOCUK"